اصل ۲۳ - تفتیش‏ عقاید ممنوع‏ است‏ و هیچکس‏ را نمی توان‏ به‏ صرف‏ داشتن‏ عقیده‏ ای‏ مورد تعرض‏ و مؤاخذه‏ قرار داد.
اصل ٢٢- حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.
کارنامه دولتهای پس از انقلاب و تجربه های جهانی اثباتگر این واقعیت است که پاسخگويی به نياز اشتغال و رفع فقر و بیکاری و بهبود معيشت و رفاه همگانی در پیگیری راهبرد « تولید ثروت » است و در غیبت « تولید ثروت » اجرای راهبرد « توزیع درآمد » در بهترین صورت به توزیع عادلانه فقر و کاهش رفاه عمومی می انجامد و فاجعه آنجا رخ می دهد سیاست تولید جمعیت نیزهمپای آن تشویق و اجرا شود! در حالیکه راهبرد « تولید ثروت » با اافزایش ثروت و درآمد در جامعه امکان رفاه عمومی را ارتقا بخشیده و دولت می تواند با برنامه تکمیلی
دلم برای باغچه خانه قدیمی بانوی نقاشمان هم تنگ شده خدا کند دخترها یادشان مانده باشد که قبل از رسیدن بهار بذرها را به مادر برسانند تا با هنرمندی او باغچه هنگام ورود آنان در اولین سلام نوروزی پر از گل های تازه باشد. خدا کند باغچه خانه میر و بانو سبز سبز سبز باشد در روز طبیعت و خدا کند این بهار آخرین بهارحصر باشد و به زودی دل دخترها و کودکانشان با رهایی محصورین شاد شود. آمین
مهم این است که شهروندان می خواهند پرچم خود را بازپس گیرند و پرچم کشورها، دیر یا زود و به رغم خواست شبکه های قدرت، به دست مردمان آن باز خواهد گشت. این، قانون هستی است و سرمستان قدرت همیشه از درک آن ناتوان بوده اند. کتاب هستی که با نام خالق آن آغاز شده و به نام خلق ختم شده را باید به درستی تلاوت کرد تا امکان سازگاری و مطابقت خود با کنه آن، شنا کردن در جهت امواج آن، عمل کردن در چارچوب قانونمندی های آن و دستیابی به فلاح و رستگاری به عنوان عاقبت خیر آن، ممکن گردد....
برپایه آمارهای رسمی منتشره درآمد ارزی هشت سال دولت احمدی نژاد از فروش نفت برابر با ٦٣٣ میلیارد دلار نفتی بوده است و با چنین درآمدی در سال ١٣٩١عملکرد تولید ناخالص داخلی برابر با منفی ٨/٦ درصد، نرخ تورم ٥/٣١ و نرخ بیکاری ٢/١٢ شده و همین وضعیت تحویل دولت روحانی شده است. حال اینرا مقایسه کنید با درآمد ارزی چهارساله دولت روحانی از نفت که حدود ٢٠٠ میلیارد دلار بوده و درسال ١٣٩٥ هرچند ارقام نهایی منتشر نشده اما برآورد عملکرد تولید ناخالص داخلی حدود ٧ درصد، نرخ تورم ٩ درصد و نرخ بیکاری ١٢ را نشان می دهد
همه مي‌دانيم که انتخابات براي جريان اصلي اصلاح‌طلبان پديده مهمي است. انتخابات فرصتي را فراهم مي‌آورد تا بحث‌هاي مرتبط با امور عمومي به صورت جدي ميان مردم مطرح شوند؛ مردم راجع به نخبگان سياسي قضاوت کنند و در نهايت تک‌تک مردم مي‌توانند به صحنه بيايند و تصميم بگيرند. در ضمن از نظر اصلاح‌طلبان انتخابات تنها يک «بازي صوري» نيست، بلکه نتايج انتخابات مي‌تواند در سرنوشت مردم تعيين‌کننده باشد (مثل انتخابات ۷۶، ۸۴، ۸۸، ۹۲ و ۹۴) و به نظر نمي‌رسد انتخابات ۹۶ از اين قاعده مستثنا باشد.
ما نیز اگر می‌خواهیم برای فردای ایران برنامه ریزی کنیم، باید همین تجربیات را در نظر بگیریم. پس نباید اجازه بدهیم کسانی با توسل به تئوری های توطئه با حافظه ی تاریخی این ملت بازی کنند و گرد یأس و ناامیدی بر دستاوردهای ایرانیان بپاشند اصل تعیین سرنوشت به شیوه ی دمکراتیک را که جوهر انقلاب را تشکیل می داد و به عنوان یک حق اولیه بر سایر حقوق تقدم وجودی داشت نباید به فراموشی بسپاریم و در انباشت تجربیات و دستاوردهای خودمان دچار گسست خاطره و حافظه شویم. باید این دستاورد را با گام های سنجیده به جلو ببریم
کسانی که آشتی ملی را مطرح میکنند، اصلا مرادشان این نیست که در سطح عامه مردم، چه نیروهای اصلاح طلب چه اصولگرا و چه غیر آن، بر سر اصول انقلاب و شعارهای اساسی آن یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اختلافی وجود دارد. همه به اصل اسلام و انقلاب و قانون اساسی معتقد و ملتزم و پایبندند. چنانکه دیدیم از همه طیف‌ها و جریان‌ها در سالگرد پیروزی انقلاب، شکوهمندانه شرکت کردند و بزرگان کشور اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا سفارش به شرکت کردند و خود در این همایش ملی حضور یافتند. پس مشکل کجاست؟ و اختلافات ریشه در چه چ
عدها همین آدم (مدرس) راکه در حقیقت مردم او را می پرستیدند، شب آقای محمد خان درگاهی ریئس نظمیه دستگیر و تبعید به گناباد کرد، از یک نفر اهالی طهران و اصفهان و سایر شهرها صدا در نیامد که مسجود و معبود ما را کجا بردید و چه بر سرش آوردید. ایرانی مقلد و مرعوب غلبه است...تاکنون هم معلوم نیست مدرس کجا هست، زنده است یا مرده...» بله این واقعیت تلخ تاریخ ماست و این مشکل جامعه ماست که همچنان مرعوب غلبه مانده و به قولی خوش استقبال و بد بدرقه است!
نزدیک به چهار دهه پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، همه شاخص‌های مدرن نظیر سواد، شهر نشینی، ارتباطات، زنانه شدن فضاهای عمومی، پیچیده‌تر شدن ساختار حیات اجتماعی با شتابی روزافزون بالاتر و بالاتر رفته‌اند. اما تولید یک ساختار حقوقی قابل اعتماد و یک ساختار مدیریتی و بروکراتیک نیرومند هیچ‌گاه یک مساله اصلی برای نظام سیاسی نبوده است.
حیات پربار آیت‌الله هاشمی و حضور مستمر ایشان در عرصه‌ها و مقاطع مختلف مبارزه علیه رژیم شاه این اثر و نتیجه را داشته كه از زوایای مختلف بتوان برداشت‌های متفاوتی از نحوه تأثیر ایشان داشت. نخستین آشنایی‌های نسل ما با اندیشه و شخصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از منظر سیاست‌ورزی انقلابی است...پس از انقلاب علاوه بر نقش انقلابی ایشان به وجه دیگری از شخصیت او می‌رسیم. به یك معنا می‌توان گفت كمتر كسی در كشور وجود دارد كه هم نقش انقلابی ممتازی داشته باشد و هم نقش ممتاز مصلحانه.
فخرالسادات محتشمی‌پور
سید علیرضا حسینی بهشتی
علی مزروعی
حميدرضا جلايي پور
سیدمصطفی تاج‌زاده

براي قرار دادن لوگو زير در سایت یا وبلاگ خود، كد را در قسمت (head) سايت يا وبلاگ قرار دهيد.